Khamis, 22 April 2010

hari hari ku..



agak lama aku tak update blog aku.. bukan bz pon, sesungguhnya aku malas aje! wee.. ntah la.. walopon ada orang baca blog aku tq mariana, n erin n yaya n so on! terima kasih! sangat terharu daku ini.. sob sob sob..

so, cerita kebelakangan ni takde ape lah sangat nak best nye pon..aku sedang berusaha menguruskan berat aku, aku cuba, tengok camne sampai hujung tahun ni. sebab aku mengsetting berat badan aku ni takde ape, saje.. try untuk menjadi tak cukup makan lah sekali tengok camne, asik terlebih makan aje! hahha..lagi satu bagus untuk kerja aku sebagai part time n full time photographer nie.. memerlukan pergerakan sepantas kilat dalam semua arah, panjat tangga, panjat pokok, terbaring, tertonggek, dsbnya untuk mendapat kan syot yang terbaek! InsyaALLAH, doa2 kan lah aku ye. so pemakanan aku sekarang ialan nasi sepinggan aje tengah hari, air suam to the max, kekadang ais. malam bergelegak perut aku menahan lapar, aku tak pasti mampu ke idak! for the sake of kesihatan aku iya kan. wee.. hmm..

minggu lepas sesi pembakaran ayam berlaku, itu pon sebab sesaje kawan aku nak bawak anak dia bermain air kat tepian pantai, alang-alang buat, ajak rmai2 terus.. Alhamdulillah, rakan2 baik ada datang menghabiskan 8ekor ayam dengan tahap tak ingat. so far tiada pembaziran n semua berjalan dengan lancar.. thanks lah rerakan! semua ini ditaja oleh 10bucksphoto lah. sambil mencari rezeki, zakat jgn lupa! hehhe..

mingu ni InsyaALLAH aku akan jadik uncle, so askar lelaki bakal keluar daripada perut kakak aku. aku harap semuanya berjalan lancar n kuar anak yang comel dan cerdik pandai. yeah.. aku sebagai pakcik yang ganas akan membentuknya menjadi spt aku yang ganas ini! ceewah.. kehkehkhe.. n mungkin aku jadik pakcik lagi memandangkan rakan aku pon nak melahirkan anak! hope sekiut mommy nya!! kan yaya kan? ahhaha lalala.. harap semuanya berjalan lancarrr. wee..

mende lain takde dah kot, aku sekarang tiada kenderaan, so aku menaiki sebarang kereta yang ada di rumah, so far aku bawak kete volvo 240 sedan ayahanda aku ajer, minyak kete ni ya rabbi.. hanya Allah yang tau betapa banyaknya minyak ditelan, namun aku layankan aje, cuma sesi lepak n jalan2 terpaksa di tapis seadanya bagi mengelakkan sebarang perjalanan yang tidak sesuai. tadi mencari kenderaan baru untuk ayahanda aku, dah jumpa, harapnya loan dapat dibereskan minggu dengan jayanya. hope so, wee dapatlah aku pinjam kete bapak aku itu.. walopon aku rasa minyaknya.. tak hengat jugak mahalnya! isshhhh.. hmm hentam ajelah..

so pasal aku pulak, orang sekeliling aku ni agak menstresskan aku, asik tanya aku bila nak kawen, so far kawen takde lagi dalam pemikiran buat masa ni. kawen tu InsyaALLAH ade jodoh maka kawen lah aku. jgn dirisaukan pasal aku, kawan2 yang dah ada keluarga tu kasik jaga keluarga elok2, jangan membujang lepak ngan aku lak. tak best tu. adalah diminta jauhkan semua yang tak elok. kan? aku sekarang target untuk mendapatkan steady job from gov or wutever sector lah, tapi aku sebolehnya aku nak duk negeri aku. bukan kerna aku takleh survive negeri orang, cuma, suasana aku lebih suka negeri aku sendiri. biarpon gaji kecik, aku dapat adapt dengan baik! ye tak? tapi kalo dah ade rezeki kat luar daripada negeri sendiri, why not? aku terima aje! sebab tiba masanya aku serious pasal masa depan aku walopon sebenarnya aku serious dah lame, sebab tu tak kawen2 lagi memandangkan diri aku pon kurang stabil lagi. yeahh.. aku harapkan aku dapat menjelajah dunia di waktu muda ni. kalu tak seorang, mungkin berdua! InsyaALLAH kalo ade rezeki apa salahnya.. hidup skali aje kot! hmm.. so wish me luck!

later!

p.s : group photoshoot rerakan baik sesi bbq minggu lepas! :)) wut a life!!

Tiada ulasan:

Contact

Azri Othman
014.5297.555
azrieothman@gmail.com