Ahad, 1 November 2009

sesi mengarut



hahha.. well selamat tengah malam aka pagi dah kot kepada pembaca setia atau jarang2 melawat blog aku.. malam ni sesi mengarot sket aje kot! hahha..

meh nak mengarut nie.. 1..2..3.. makanya.. minggu ni aku takde mende menarik pon untuk dibuat! ulang alik ke jerteh supervise kedai ayahanda aku dah menjadi rutin every dua hari.. ulang alik.. haa.. pastu sesi menghabiskan duit dan harta ayahanda bonda.. iaitu sesi lepak di malam hari.. sesi tengok bola.. sesi tengok aweks.. sesi tido.. sesi makan.. dan bersesi-sesi hendaknya.. aku pon tak tahu bile nak ade mood bekerja!! help me somebody!! even kawan aku cakap.. ko pegi supervise, ko buat photography, ko cari tender.. tu dah kira kerje la tu.. well betul gak katenye.. mebi pemahaman aku ni keje ni makan gaji kot! by the time payment gaji.. aku dapat seketul duit.. bukan macam sekarang aku dapat bile aku dapat.. time tak dapat! kangkang aje beb!! account bank macam haram dah jadi.. naikkkk...turunnnnnnnn.. maintain.. turunnnnn.. naik cikit.. turunnn banyakkk.. tah pape!

so sekarang perlu muhasabah diri n terapkan disiplin dewa.. terutamanya!! bab makan! yes!! berat badan aku dah naik mendadak macam badak dah nie..seriously!!! well kene jaga! sebab musabab utama ketagihan air sejuk (oh sangat tidak seswai n merbahaya) *kata doktor family ku.. kene sound ngan doktor time check pon aku masih tak memperdulikannya.. so from now! yeaaa..right now! ha'a.. la.. this time.. aku kurangkan ais n banyakkan cuci kereta n mesin rumput dsbnya (eksersais la beb).. kan harap dapat membantu! so secara kesimpulan..sesi lepak sirap aka McD (like skrang macam 2hari skali kot.. *semata2 nak dapatkan kole coca-cola berwarna warni itu..hahah) perlu dikurangkan atau di hapuskana terus! sila banyakkan makan ulam-ulaman (suka pulak aku makan ulam)..aishhhh.. so harap aktiviti berjaya mengurangkan berat badan at least aku nak 1kg/month *dpt kerrrr???!! hehehha.. dan yang kedua! hahha.. disiplin untuk fokus akan kerja dibuat! setakat ni aku hentam semua yang ada peluang, tender, photography, cybercafe InsyaALLAH by the end of this year!, dsbnye.. semua tak berjalan dengan baik.. ok ok aje.. so aku perlu fikir n cari yang mana sebenarnye seswai ngan jiwa aku.. n focus akan kerja tu.. arghh bukan senang beb!! aku harap dapat petunjuk dari-NYA.. Amin.. hmmm dan yang paling penting aku nak kuatkan Iman (bukan jadik ahli tabligh ke ape).. maknanya jgn buat perkara yang dilarang (setakat ni tak buat lagi, Alhamdulillah) n banyakkan AMALAN kepada-NYA.. sebab yang pasti Amalan kepada-NYA tu aku masih kekurangan. Seriously, tapi aku bila kesusahan.. aku memohon kepada-NYA.. *weii malu lah azrie!!.. InsyaALLAH aku cuba betulkan kekurangan aku itu.. Amin!

Well, itulah serba sedikit coretan sesi mengarut n muhasabah diri untuk pagi ni.. semoga diberkati hendaknya kehidupan ini.. Sekian..

:))

*gambar atas ialah air cappucino caramel with whipped cream! aku rasa la namanya! hahha..sedap jugak lah kan..

2 ulasan:

azizul berkata...

klau ko nk exercise, dtg sini ikut aku keje..purata sehari aku berjalan kaki 1km...tp aku x kurus pun...

Tanpa Nama berkata...

ooo..dio hok addicted air sejuk n ais rupenyee...pahtu xse wi ore minum... pandai dihh....

Contact

Azri Othman
014.5297.555
azrieothman@gmail.com